Publicat en Educació, Formació famílies, Notícies

“A les tres a casa? Del debat sobre la jornada contínua al debat sobre el temps escolar”

La jornada intensiva als centres educatius s’ha plantejat com una solució a diversos problemes. Però, hi ha evidències que millori els resultats i la vida quotidiana dels infants i joves? Què en diuen les experiències d’altres comunitats autònomes i països? Us deixem un informe de la Fundació Bofill que aborda l’impacte de l’organització del temps escolar en la qualitat i l’equitat educativa i fa propostes per un millor disseny de la jornada escolar.

A LES 3 A CASA

L’impacte social i educatiu de la jornada escolar continua

“La jornada continuada ha estat una iniciativa amb un debat parcial i pobre.”

“Especialment no ha tingut en compte les repercussions socials que té un canvi d’aquest tipus”

“Els arguments donats no els sustenta cap evidència ni estudi”

“El que sí s’ha demostrat és que la jornada continuada agreuja desigualtats educatives i socials”

“EL PROBLEMA DE LA JORNADA ESCOLAR, NO ESTÀ EN LA JORNADA ESCOLAR, ESTÀ EN LA JORNADA NO ESCOLAR. Aquesta és la que porta a les desigualtats.”

 

La FAPAC ha volgut recollir la valoració de les famílies que a l’Institut dels seus fills han aplicat la jornada continuada:

QÜESTIONARI DE VALORACIÓ SOBRE LA JORNADA CONTINUADA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s