Publicat en Notícies

VAGA EDUCATIVA ESTATAL: NO A LA LOMCE!

1379854_10202539257022086_588896799_n

Benvolgudes famílies,

Des de l’AMPA  us volem informar sobre la Llei Orgànica per a la  Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), aprovada, únicament amb els vots del PP,  al congrés espanyol el passat dijous 10 d’octubre. De les més de 700 esmenes de tots els grups parlamentaris només se’n  van admetre 76, moltes de les  quals eren del mateix PP. La LOMCE es vol implantar a partir del proper curs 2014-2015.
A continuació us fem arribar un seguit de reflexions per les quals demanem la retirada de la LOMCE:

 1. Perquè és una llei sense suport ni participació de la comunitat educativa

La LOMCE és rebutjada per gran part de la comunitat educativa i tampoc té el suport de la comunitat científica, ni dels agents socials ni tampoc de la gran majoria de les forces polítiques

 2. Perquè menysprea la cultura i la llengua.

La LOMCE vol castellanitzar el sistema educatiu i degrada les llengües cooficials a un nivell molt secundari, la qual cosa suposa un gran retrocés que ens situa al nivell de  principis dels anys 80. El català, el basc i el gallec, no són matèries troncals ni específiques en el currículum bàsic. En canvi, el govern espanyol accepta sufragar el cost d’una escola privada si no hi ha oferta pública en la llengua vehicular que triï la família, però  compte, això sí, de la comunitat autònoma corresponent.

3. Perquè és excloent en lloc d’inclusiva

La LOMCE incrementa les desigualtats personals i socials. Des de l’educació primària s’etiqueta i es classifica els alumnes encaminant-los a un itinerari predeterminat del qual difícilment en podran sortir.

 4. Perquè és elitista i segregadora

La LOMCE promou la segregació i l’especialització dels centres educatius en funció del context social i familiar. L’Administració podrà assignar més recursos econòmics, personals i materials, als centres amb millors més acadèmics, no en funció de les necessitats educatives.

5. Perquè és sexista en lloc de coeducadora

La LOMCE legitima concerts educatius que discriminen per raó de sexe encara que existeixin diverses sentències del Tribunal Suprem que indiquenque és il·legal que se subvencioni amb diners públics centres educatius que discriminen i separen l’alumnat segons aquest criteri.

6. Perquè oblida l’educació integral de les persones

La LOMCE oblida que l’educació és una eina per educar les persones de forma integral i centra els seus objectius en la valoració quantitativa dels resultats (exàmens, notes, revàlides) en comptes de centrar-se en els processos d’ensenyament-aprenentatge. A més a més, relega els estudis de filosofia, història, literatura, arts plàstiques…

7. Perquè afavoreix l’adoctrinament i els privilegis de l’Església catòlica

La LOMCE manté un tracte privilegiat a l’Església catòlica establint,com  a àrea curricular, l’assignatura de Religió en  tots els nivells educatius.

8. Perquè és antidemocràtica ja que limita la participació de la comunitat educativa

La LOMCE elimina la capacitat de decisió dels Consells Escolars i els relega a òrgans purament consultius.

9. Perquè és una llei centralitzadora

Amb la LOMCE, l’Estat controlarà la programació de les àrees bàsiques, l’alta inspecció marcarà els criteris i els continguts de les revàlides de final d’ ESO i Batxillerat, i farà el disseny del currículum bàsic que s’ha d’impartir «per tot» i «a tots».

10. Perquè és competitiva en comptes de cooperativa

La LOMCE farà possible que els centres amb els millors alumnes, amb els millors resultats, guanyin  la cursa i obtinguin com a premi més recursos  econòmics. Així, el fracàs d’uns es convertirà  en l’èxit d’uns altres.

11. Perquè és mercantilista i classista

La LOMCE permet la introducció dels agents privats a les escoles públiques i es posa a les ordres de l’economia de mercat la qual, entre altres coses,  ens ha conduit a la crisi actual. Se li permet apoderar-se del sistema educatiu, regulant, finançant i prestant serveis, substituint allò públic que permet la igualtat d’oportunitats i de drets.

12. Perquè és tecnòcrata i individualista

La LOMCE defineix els seus objectius educatius centrant-se  en una valoració quantitativa dels resultats amb un interès exclusivament tecnocràtic (les revàlides es converteixen en una obsessió per a la classificació i l’etiquetatge de l’alumnat a més a més d’un mecanisme de control del currículum).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s